Memo onthult Apple's verpakkingsobsessie

18.08.2015 | Branchenieuws | 743 keer bekeken

Dat Apple zeer geïnteresseerd is in de verpakkingen van hun producten mag geen geheim meer heten, maar nu wordt er ook op derde partijen die hun waren in de Apple winkels aanbieden druk uitgeoefend om hun verpakkingen aan te passen. Uit een gelekte memo die de Amerikaanse website Business Insider in handen heeft blijkt dat deze bedrijven aan zeer strikte eisen van het elektronicamerk moeten voldoen.

Zo vraagt Apple niet alleen om een witte verpakking aan te leveren, maar ook op te letten op het lettertype dat gebruikt wordt en de manier waarop de producten op de verpakking gefotografeerd zijn. Ook worden de bedrijven geacht om een goede kwaliteit van hun verpakkingsmateriaal te leveren. De verpakkingen die nu nog in de winkels liggen, worden terug gebracht naar het magazijn en niet meer gebruikt.

Eigen draai
De nieuwe regel heeft vooral effect op bedrijven die iPhone hoesjes in de winkels tentoon stellen, zoals Tech21, Sena en Logitech. Waar het voor Apple een groot voordeel is om verpakkingen in de winkel te hebben liggen die nagenoeg hetzelfde zijn, verdwijnt voor de derde partijen de mogelijkheid om zich te onderscheiden door middel van de verpakking.

Er zijn al verschillende voorbeelden gelekt van hoe de nieuwe verpakkingen eruit komen te zien en het is duidelijk dat de verschillende merken hun eigen draai aan de strikte regels proberen te geven. Van de consument wordt een kleine extra inspanning verwacht, maar de merken zijn in principe nog steeds van elkaar te onderscheiden.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren