Millford wint Pentaward 2016 met Brouwers Bier

26.09.2016 | Branchenieuws | 359 keer bekeken
Millford wint Pentaward 2016 met Brouwers Bier

Grafisch ontwerpburea Millford uit Leiden heeft met het ontwerp van Brouwers bier van Albert Heijn een Pentaward 2016 gewonnen. De Pentawards is een wereldwijde wedstrijd die zich toespitst op verpakkingsdesign. 

Brouwers Bier werd afgelopen zomer in een compleet nieuw jasje gestoken. Na 15 jaar werd het merk herintroduceert, waarvoor Millford het verpakkingsdesign ontwierp. Brouwers bier was vanaf 1978 het eigen merk van Albert Heijn, maar werd in 1999 weer van de markt gehaald en vervangen door Albert Heijn Pilsener. Naast de vernieuwde smaak moest ook de identiteit aansluiten op de nieuwe propositie. Ook daar hielp Millford het merk op weg met een nieuwe identiteit. 

Andere winnaars van de Pentawards waren onder andere Domino's met hun dominodozen. Tosh Hall van ontwerpbureau Jones Knowles Ritchie vertelde eerder deze maand in Londen over dit ontwerpdesign. "Soms is het meest simpele idee het allerbeste."

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren