Nestlé verwijdert misleidend rundvlees van verpakking soep

27.09.2016 | Branchenieuws | 399 keer bekeken
Nestlé verwijdert misleidend rundvlees van verpakking soep

Voedselgigant Nestlé heeft op aandringen van voedselwaakhond Foodwatch de verpakking van runderbouillon van Maggi aangepast. Op de verpakking stond rundvlees afgebeeld, terwijl het product slechts 1,1 procent rundvet bevat.

Door middel van een petitie met 15.000 handtekeningen kreeg Foodwatch het bedrijf uiteindelijk zover om de verpakking aan te passen. “Als er geen of maar weinig rundvlees in de soep zit vinden we dat Nestlé dit niet op de voorkant van de verpakking mag zetten”, stelde Foodwatch reeds in 2014 toen er een petitie gelanceerd werd.

Ook werd er vermeld op de verpakking dat het om een traditioneel recept zou gaan. Door de drie smaakversterkers die aan het product toegevoegd zijn, was Foodwatch van mening dat deze titel niet gevoerd mag worden. Toen Foodwatch dit aankaartte, antwoordde Nestlé dat de marketing was gericht op de traditionele smaak en niet het recept. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren