Nieuw event voor nichemarkt: Foodpacking Event 2013

13.05.2013 | Branchenieuws | 773 keer bekeken

De ingrediënten maken het tot een speciaal evenement. Een niche onderwerp, een glashelder omschreven doelgroep, een scherp contentprogramma, maximaal 80 standunits en superlage instapkosten. Het Foodpacking Event wordt op woensdag 9 en donderdag 10 oktober 2013 gehouden in High Five in het Jaarbeurscomplex in Utrecht. Het event heeft als ondertitel meegekregen: Hoogwaardig kennisevent over verpakken in de voedingsmiddelen industrie.

 
Het Foodpacking Event is tijdens de Industriële Week in Utrecht gelanceerd. Organisator VNU Exhibitions Europe is direct gestart met de deelnemerswerving. Het Foodpacking Event richt zich op directie en management én op specialisten in verpakken binnen de voedingsmiddelenindustrie. Bezoekers werken bij voedselproducenten, de voedselverwerkende industrie, in de retail, bij brancheorganisaties en in het voedselvervoer en –opslag. Organisator VNU Exhibitions rekent bedrijven als Unilever, Arla Foods, Friesland/Campina, Nestle, Albert Heijn, C1000 en consultancybureaus als Deloitte tot de doelgroepen van deze niche. 
 
Het evenement vindt plaatst in High Five, een van de accommodaties binnen Jaarbeurs Utrecht die is gespecialiseerd op het accommoderen van niche-evenementen in combinatie met een hoogwaardige contentprogramma. Ministeries, productschappen en brancheorganisaties als NVC Nederlands Verpakkingscentrum tekenen voor het inhoudelijk programma. De onderwerpen worden zo gekozen dat ze betrokken kunnen worden in de lange termijnstrategie binnen de voedingsmiddelensector. 
 
Het programma rust op de driehoek: regelgeving, trends in foodpacking en innovaties. NVC Nederlands Verpakkingscentrum vult congresprogramma aan met best practices en business cases. Bezoekers kunnen hun opgedane kennis koppelen aan oplossingen en innovaties van de tachtig exposanten. Exposanten krijgen seminargelegenheid om hun best practices of referenties te presenteren. VNU Exhibitions garandeert bezoekers een hoogwaardige expositieprogramma. Om dit te bereiken worden bedrijven die willen exposeren onderworpen aan een kwaliteitstoets.
 
Laagdrempelig en voordelig 
Volgens initiator Marc Klumper van VNU Exhibitions is het Foodpacking Event een zeer laagdrempelige- en voordelige manier, om met hoogwaardig bezoeker in contact te komen. Tijdens de presentatie was hij duidelijk over de profilering: “We richten ons op een niche. Foodpacking in al zijn facetten. Kennisoverdracht en een specialistisch expositieprogramma gaan hand in hand. Slechts twee dagen, met op de woensdag tussen 17.00 en 19.00 uur alle ruimte om te netwerken, waarbij de match bezoeker- bezoeker net zo belangrijk is als de match bezoeker-exposant.“ 
 
Directeur Michael Nieuwesteeg van NVC Nederlands Verpakkingscentrum: “Het toekomstige succes van de Nederlandse levensmiddelenindustrie hangt steeds meer af van het samenspel tussen ingrediënten en verpakking. In het nieuwe event zullen we de mogelijkheden die deze kruisbestuiving biedt, ook daadwerkelijk naar voren laten komen.” 
 
“Topics van belang zijn ondermeer: het tegengaan van voedselverlies door innovatiever met verpakken om te gaan, het verbeteren van de communicatie tussen consument en producent en het inspelen op de mogelijkheden die e-commerce biedt.” 
 
NVC Nederlands Verpakkingscentrum en VNU Exhibitions Europe werken intensief samen om van dit event een succes te maken. Daarnaast zullen toonaangevende mediapartners hun naam aan het evenement willen verbinden. 
 
De kosten van een unit bedragen 2500 euro, inclusief inrichting. Meer informatie over deelname is verkrijgbaar bij VNU Exhibitions Europe, telefoon: 030 - 295 29 99, e-mail: customerservice@vnuexhibitions.com 
Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren