Nominaties BNO Packaging Talent Awards bekend

19.06.2014 | Branchenieuws | 2274 keer bekeken

Na het insturen van de verschillende verpakkingsontwerpen heeft de vakjury 4 ontwerpen gekozen die meedingen naar de BNO Packaging Talent Award. De speciale prijs is in het leven geroepen om de verpakkingsindustrie meer onder de aandacht te krijgen bij jonge designers.

Er waren twee verschillende opdrachten waarvoor teams konden ontwerpen. Opdrachtgever Hooghoudt wilde een ontwerp voor een nieuwe soort Nederlandse jenever. Exclusieve supermarkt Marqt wilde een ontwerp voor een innovatieve verpakking voor duurzame handzeep.

Voor Hooghoudt zijn de volgende ontwerpen genomineerd:

De Premium Geneverfles met houten banderol van Marcel Kock en Selma Hoitink (Universiteit Twente & HKU) 

De houten banderol geeft de fles een robuuste en authentieke uitstraling. Het houten banderol verwijst terug naar de historie van Hooghoudt en de houten vaten waarin de jenever wordt opgeslagen.

De 'Koolstof' Geneverfles van Hany Saad (KABK Den Haag) 

De fles heeft een authentieke en moderne uitstraling. De koolstof vorm verwijst terug naar het destillatieproces waarbij de graanalcohol gefilterd wordt over actieve koolstof.

Voor Marqt zijn deze twee ontwerpen genomineerd:

Zeeppompje met vertraging- Omar Alouf (Technische Universiteit Eindhoven)

Door dat het zeeppompje langzaam omhoog veert kan de consument minder snel meerdere keren pompen. Hierdoor pakt men minder snel teveel zeep, wat verspilling tegen gaat.

“Zeepbel”- Zoe Piper (Design Academy Eindhoven)

De parels in het schelpvormige zeepbakje zijn precies afgestemd op één keer handen wassen, waardoor het verspilling van zeep tegen gaat. Daarnaast hoeft de consument slechts één keer de schelphouder te kopen. Daarna volstaat het kopen van nieuwe zeepparels.

De prijsuitreiking vindt plaats tijdens het Marketing & Design Congres op 24 juni a.s. in het Miele Insperience Centre in Vianen. De prijzen bestaan uit een geldbedrag – eerste prijs € 1.500 en tweede prijs € 250 – en een trofee.

UPDATE

Inmiddels zijn de winnaars bekend. In de categorie Food hebben Marcel Kock en Selma Hoitink gewonnen met hun ontwerp van een banderol met 'hout-uitstraling' voor Hooghoudt jenever. Zoe Piper heeft gewonnen in de categorie non-food met de 'Zeepbel' voor Marqt. Verpakkingsprofs feliciteert de winnaars van harte met hun prijs. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren