Onderzoek: aanschaf online boodschappen komt niet van de grond

22.09.2015 | Branchenieuws | 652 keer bekeken

Het overgrote deel van de consumenten dat zijn boodschappen niet online bestelt, ziet daar in de toekomst geen verandering in komen. Van deze groep geeft 86% aan niet van plan te zijn om levensmiddelen online aan te schaffen. Ten opzichte van de afgelopen jaren is sprake van een lichte stijging. Dat blijkt uit het jaarlijkse consumentenonderzoek van Deloitte onder 2386 consumenten.

Het aandeel consumenten dat gebruik maakt van een online bestelservice van een supermarkt is wel gestegen, van 6% in 2014 naar 8% in 2015. Albert Heijn is daarbij goed voor circa driekwart van de bestellingen. Zij introduceerden de afgelopen maand ook een nieuwe maaltijdbox, waarbij consumenten voor een vast bedrag een geheel verzorgde box met voedingsmiddelen bestellen. Van de consumenten die hun levensmiddelen niet online aanschaffen geeft de helft aan dat ze producten eerst willen bekijken. Daarnaast is 45% van hen niet van plan om extra te betalen voor de verzendkosten. Consumenten die daar wel toe bereid zijn denken aan een gemiddeld bedrag van 4 euro.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren