Onderzoek: blik verkoopt beter

18.09.2015 | Branchenieuws | 879 keer bekeken

Wilt u meer frisdrank verkopen? Kies dan voor een blikken verpakking! Uit onderzoek van Foodminds, een consultancy uit Chicago, kiezen consumenten vaker voor een blikje in plaats van een flesje als het gaat om frisdrank.

De grootste voordelen van blik ten opzichte van een PET flesje zitten volgens het consultancy bureau vooral in het behouden van de smaak, innovatie en duurzaamheid. Uit het onderzoek blijkt wederom ook dat verpakkingen een grote rol spelen bij de keuze van een product. Maar liefst 54 procent van de ondervraagden zegt dat de verpakking een extreem grote rol speelt bij productkeuze. Bij frisdrank is dat zelfs voor 74 procent het geval.

In frisdrank lijkt het wellicht logisch dat blik de markt domineert, maar ook bij bier, ijskoffie en malt-dranken worden blikken alsnog het best gewaardeerd.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren