'Online bestelde producten worden te groot verpakt'

07.04.2016 | Branchenieuws | 746 keer bekeken
'Online bestelde producten worden te groot verpakt'

Online bestelde producten worden vaak in veel te grote dozen verpakt. Dat is de belangrijkste conclusie uit een enquête onder 5000 verpakkingsprofessionals. De respondenten constateren dat webwinkels bestellingen nog altijd in te grote dozen stoppen.  

Bezoekers van verpakkingsbeurs Empack werd gevraagd naar de trends, frustraties, toekomst en innovaties binnen de verpakkingsbranche. De respondenten waren tevreden over de toename van milieuvriendelijke verpakkingen. Ook zou het verpakkingsproces tegenwoordig een stuk duurzamer verlopen.

Lees ook: 11x overdreven verpakkingen van Amazon

Webwinkeliers verpakken te groot 
Vooral in online retail zijn er nog grote stappen te maken op het gebied van verpakken. Meer dan één op de drie verpakkingsprofessionals ergert namelijk zich aan het gebruik van te grote verpakkingen. In deze sector versturen webwinkeliers de producten in grote dozen, met veel vulmateriaal zodat de artikelen niet schuiven en beschadigen. Hoog tijd om daar verandering in te brengen, menen de respondenten. “Het is verleden tijd dat een potlood wordt verstuurd in een doos van 40 bij 40 bij 40 centimeter", luidde één van de reacties. Volgens 37 procent van de ondervraagden is dit een probleem waar makkelijk een oplossing voor te vinden is. 

Deelnemers
De enquête werd onder 5000 bezoekers van verpakkingsbeurs Empack gehouden. Deze verpakkingsbeurs wordt dit jaar van 12 tot 14 april in de Jaarbeurs in Utrecht georganiseerd. 

Dit artikel werd eerder gepubliceerd op LogistiekProfs.nl

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.



Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • 08.04.2016 - 10:04 uur | Mark Ruiter

    Dit is inderdaad een zeer herkenbaar probleem en beperkt zich niet alleen tot de online consumentenmarkt. Wij zien hetzelfde gebeuren in hightech omgevingen. Ook interessant is om te lezen dat 37 % van de respondenten aangeeft dat dit een makkelijk op te lossen probleem zou zijn. En dat terwijl wij, om ons heen kijkend, zien dat er juist steeds meer voorbeelden opduiken van bedrijven die de verpakking van hun producten niet de aandacht geven die het verdient.