Openingsgemak derde belangrijkste verpakkingsfactor bij ouderen

07.05.2014 | Branchenieuws | 1228 keer bekeken

Een onderzoek van de Sheffield Hallam universiteit in Engeland heeft uitgewezen dat openingsgemak een belangrijke afweging is bij oudere kopers van verpakkingen. Bovendien bleek dat ouderen liever hersluitbare verpakkingen kopen dan verpakkingen die maar één keer open kunnen.

De prijs en merkloyaliteit staan nog steeds op nummer één en twee als het gaat om koopafwegingen, maar de open- en sluitmogelijkheden zijn een belangrijke derde factor.

Logisch, als je bedenkt dat eerder onderzoek onthulde dat bijna de helft van de bevolking zich weleens verwondt heeft bij het openen van een verpakking. Want waarom heb je eigenlijk een mes nodig om de verpakking van een nieuw mes open te krijgen?

Zeker als een verpakking meerdere malen open moet, is het belangrijk dat dat zo gemakkelijk mogelijk gaat. De  voordelen van hersluitbare verpakkingen spreken voor zich: gebruiksgemak, versheid minder verspilling en tenslotte het behoud van de originele verpakking na opening.  De term “hersluitbaar” moet dan wel duidelijk staan aangegeven op de verpakking. Onderzoek heeft al uitgewezen dat verpakkingen waar duidelijk “hersluitbaar” op staat, meer verkocht worden dan producten zonder deze toevoeging.

In het vergrijzende Nederland wordt het steeds belangrijker om rekening te houden met de wensen van ouderen. Het kan dus lonen om te innoveren in een verpakking die meerdere keren open en dicht kan en bovendien makkelijk te openen is.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren