Pegida Duitsland blundert met woede over chocoladeverpakking

27.05.2016 | Branchenieuws | 755 keer bekeken
Pegida Duitsland blundert met woede over chocoladeverpakking

Duitse Pegida-aanhangers zijn boos over nieuwe verpakkingen van Kinder- chocoladerepen. De iconische afbeelding van de blonde jongen met blauwe ogen maakte onlangs plaats voor foto's van kinderen met donker haar en een getinte huid. Belachelijk, vindt Pegida. Maar de organisatie ziet over het hoofd dat het om jeugdfoto's gaat van de Duitse Nationale voetbalploeg.

Op de Facebookpagina van de afdeling Bodensee van de antimigrantenbeweging verscheen onlangs een foto van twee dozen Kinder. "Ze proberen ons erin te luizen om ons te laten geloven dat dit normaal is. Arm Duitsland", luidde een van de reacties. "Kan je die echt zo kopen, of is het een grap?" Anderen riepen op het chocolademerk, dat wordt geproduceerd door het Italiaanse Ferrero, te boycotten.

864x486 (1).jpg

Kennelijk weten de mensen die reageren niet dat op de foto's middenvelder Ilkay Gündogan (geboren in Gelsenkirchen) en verdediger Jérôme Boateng (geboren in Berlijn) te zien zijn. Kinder Chocolade maakte ter ere van het WK een speciale editie van de chocoladeverpakking.

Nadat het verhaal aandacht trok op Duitse nieuwswebsites, zag Ferrero zich genoodzaakt te reageren. ,,Ferrero wil zich nadrukkelijk distantiëren van elke vorm van xenofobie en discriminatie", stelt de fabrikant op Facebook. De officiële Pegida-pagina heeft het bericht inmiddels verwijderd.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren