Pepsi maakt emoticon-verpakkingen en volgt Coca Cola in digitale printcampagne

01.03.2016 | Branchenieuws | 855 keer bekeken
Pepsi maakt emoticon-verpakkingen en volgt Coca Cola in digitale printcampagne

De Share a coke campagne van Coca Cola staat wereldwijd bekend als een van de eerste succesvolle digitale printcampagnes. Inmiddels is dat meerdere keren overgenomen door andere merken, maar nu gaat de grootste concurrent ook met deze druktechniek aan de slag: Pepsi geeft een eigen twist en brengt een PepsiMoji-campagne op de markt.

Emoticons worden steeds meer gebruikt door jong en oud en daar speelt Pepsi op in. Het designteam van Pepsi ontwikkelde honderden PepsiMoji designs op blikjes en flesjes die wereldwijd verkocht gaan worden. De PepsiMojis zijn allemaal blauw met rood en wit en komen op de verpakkingen van de gewone Pepsi, MAX en light.

De emoji's verschenen vorige zomer als limited edition als eerst in Canada en zijn ook al verschenen in Rusland, Thailand en Pakistand. Aankomende zomer zullen de emoji-verpakkingen in meer landen worden gelanceerd.


Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren