Perrier past traditionele verpakking aan

21.12.2016 | Branchenieuws | 438 keer bekeken
Perrier past traditionele verpakking aan

De verpakking van bronwaterfabrikant Perrier wordt in een nieuw jasje gestoken. Zowel de 0,5 en 1 l PET-flessen, 33cl Slim Cans en water met een smaakje hebben een nieuw design en logo.

De verpakkingen worden kleurrijker, krijgen belletjes om het koolzuur in het water aan te geven en het pictogram dat ‘nul suikers’ aantoont, wordt duidelijk zichtbaar. Volgens het bedrijf brengt de nieuwe verpakking de samenhang tussen de verschillende producten duidelijker naar voren. Ook zijn de producten beter zichtbaar in de schappen.

Einde van een traditie
Door de metamorfose komt er een einde aan een lange traditie. De herkenbare Perrier-fles werd meer dan honderd jaar geleden ontworpen door Sir John Harmsworth, de oprichter van het merk. Hij keek de vorm af van jongleerkegels en liet zich bij het logo inspireren door de art nouveau, dat op dat moment een populaire stijl was in Frankrijk. Sindsdien veranderde de verpakking nagenoeg niet.


Knipsel.PNG

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren