Plus past 40 verpakkingen aan in strijd tegen kindermarketing

19.07.2016 | Branchenieuws | 547 keer bekeken
Plus past 40 verpakkingen aan in strijd tegen kindermarketing

Supermarktketen Plus past zo'n 40 verpakkingen aan om kindermarketing op ongezonde producten van het huismerk tegen te gaan. Het gaat voornamelijk over producten als snoep, chips en ontbijtgranen.

Op dit moment worden de verpakkingen druk onderzocht op mogelijke kindermarketing. Het gaat om alle producten die specifiek abeeldingen voor kinderen op de verpakking hebben, terwijl ze niet passen binnen de Schijf van Vijf, laat een woordvoerder van de supermarktketen aan de website Levensmiddelenkrant weten.

Kindermarketing werd al eerder aangekaart als een probleem: kinderband K3 werd opgeroepen zich niet langer te lenen voor de promotie van producten die ongezond zijn. Uit eerder onderzoek bleek dat een op de zeven Nederlandse kinderen onder de dertien jaar obesitas heeft: de belangrijkste reden voor Plus om deze actie op te zetten.  

Ook ouders geven aan niet blij te zijn met de kindermarketing op producten: 57 procent van 1000 ondervraagde ouders geeft aan geen kindermarketing te willen voor ongezonde voeding. Plus probeert gehoor te geven aan deze oproep, door ook leveranciers aan te moedigen om kindermarketingelementen van haar verpakkingen te verwijderen. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren