Producent ontbijtgranen draait restyling verpakkingen terug

11.01.2016 | Branchenieuws | 554 keer bekeken
Producent ontbijtgranen draait restyling verpakkingen terug

Nieuw is niet altijd beter. Dat schijnt Dorset Cereals zich ook gerealiseerd te hebben. Een jaar na de restyling van hun verpakkingen keren zij terug naar hun oude, vertrouwde look. Dit kondigt het bedrijf aan op hun website: ‘The old ones are the best.’

Dorset ‘loves its classics’, laat het bedrijf weten in een persbericht. ‘Mensen vertellen ons hoe gek ze zijn op onze klassieke look en we vonden het tijd voor verandering. Daarom hebben we besloten ons mooie, minimalistische verpakkingsdesign te herintroduceren.’

Trend
Zo ‘classic’ was die verpakking echter niet, aangezien de laatste restyle slechts één jaar geleden plaats vond. De oude (en nu dus weer nieuwe) look van Dorset was inderdaad een trendsettende – kijk naar de verpakking van Clipper-thee en Arla biologische melk - en alom geprezen look.

Dorset was één van de eerste cerealmerken dat koos voor een strategie gericht op eenvoud en een ‘eerlijke’ en pure uitstraling. Dorset won er awards mee en werd zelfs onderwerp van een Engels onderzoek.

nieuw-nieuw-website-dorset.png

oud-oud-website-dorset.png

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren