Rewe Group wil etiketten voorgoed verbannen

09.03.2017 | Branchenieuws | 565 keer bekeken
Rewe Group wil etiketten voorgoed verbannen

Het Duitse Rewe Group wil alle onnodige verpakkingen uit haar winkels halen. Doormiddel van natural branding wil Rewe Group alle etiketten op biologische groenten en fruit vervangen. Avocado's en zoete aardappelen zijn de eerste producten die eraan moeten geloven. Supermarktketen Hoogvliet en Nature & More van Eosta gaven al eerder aan ook gebruik te gaan maken van natural branding.

Door deze nieuwe vorm van merken van biologische groenten en fruit is het mogelijk om in de toekomst onnodige verpakkingen en etiketten te verbannen. Door natural branding kunnen kunnen grote hoeveelheden plastic, papier en metaal bespaard worden en dat zou weer goed voor het milieu zijn. Op die manier zouden er minder broeikasgassen in de atmosfeer terechtkomen. 

Rewe Group wil deze maand nog beginnen met de pilot in ongeveer 800 Rewe- en Penny-filialen in Nordrhein-Westfalen. De pilot zal vier weken duren, maar zou eventueel nog verlengd kunnen worden als de klanten tevreden zijn. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren