Satirewebsite neemt verpakking op de hak: 'WC-eend past verpakking aan wegens ontbrekend eend'

21.03.2016 | Branchenieuws | 648 keer bekeken
Satirewebsite neemt verpakking op de hak: 'WC-eend past verpakking aan wegens ontbrekend eend'

Na het bericht van afgelopen vrijdag dat Unox haar verpakking van Good Noodles aanpast vanwege het ontbreken van kip in het gerecht, zag satire website Retecool zijn kans schoon om in te haken op dit nieuwsfeitje. 

Zij zagen nog een verpakking in het schap waarvan de afbeelding niet klopt met de inhoud: WC-eend. Aan de hand hiervan maakten zij het volgende bericht. Let vooral op de gelijkenissen met het bericht over Unox' Good Noodles.

WC-Eend heeft besloten de verpakking van hun toiletreiniger te veranderen na onderzoek van Radar. Het consumentenprogramma ontdekte dat er geen eend in het product zit. Op het etiket staan volgens het programma meerdere eendenhoofden afgebeeld, maar op de ingrediëntenlijst ontbreekt het gevogelte.

Na onderzoek van het programma blijkt dat de smaak ook niet lijkt op die van eend. De fabrikant heeft in een reactie aan Radar laten weten de verpakking aan te passen om misleiding van de consument te voorkomen. “De consument kan hierdoor inderdaad een ander beeld krijgen van de samenstelling van het product en dat willen we te allen tijde voorkomen.” 

De beelden van de eendenhoofden zullen van de verpakking verdwijnen. Het Europese Hof bepaalde eerder dat de consument niet misleid mag worden door de indruk te wekken dat het product een ingrediënt heeft dat het in werkelijkheid niet bevat

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren