Selfie Bottle: verpakking en camera in één

12.12.2016 | Branchenieuws | 604 keer bekeken
Selfie Bottle: verpakking en camera in één

Coca-Cola heeft een verpakking ontworpen waarmee je een selfie kunt maken: de 'Selfie Bottle'. Coca-cola lanceerde deze flessen tijdens Summer Love, een groot jaarlijks evenement in Israel. Deze smart-packaging maakt een foto van de consument als de fles in een hoek van 70 graden wordt gekanteld en de mond raakt. 

De 'Selfie Bottle' staat in direct contact met Snapchat en het officiële Facebook-pagina van Coca-Cola in Israël. Als je een 'foto maakt' wordt deze direct gedeeld op de sociale kanalen. Er zijn tien flessen gemaakt speciaal voor Coca-coa Summer Love. Ondanks het succes zijn er geen aanwijzingen dat deze flessen op de markt worden gebracht. 

Het product is ontwikkeld nadat de multinational een gat in de markt zag voor de nieuwheid van drankjes. Gefen Team hielp de fabrikant van het concept verder uit te voeren.

"Gebruikers taggen zichzelf en hun vrienden in foto's van Coca-Cola op sociale media. Dit geeft echt een meerwaarde en zorgt ervoor dat de feestgangers zich meer aanwezig en actief voelen tijdens het evenement. Dat komt omdat de gebruikers een speciaal moment kunnen vastleggen door alleen te drinken", aldus een woordvoerder van Gefen Team.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren