'Speciaal bier in blik wordt enorm populair'

04.01.2017 | Branchenieuws | 1222 keer bekeken
'Speciaal bier in blik wordt enorm populair'

Het Amerikaanse verpakkingsbedrijf Ball Corporation verwacht dat de verkoop van speciaalbieren in blik aankomend jaar in Europa toeneemt doordat blikjes commercieel interessanter zijn voor brouwers. De blikjes hebben meer ruimte voor bedrukking waardoor brouwers hun merk beter kunnen verkopen aan de consument. 

Sales & Business Development Director Veronique Stephan gelooft dat de blikjes ook beter in de markt zullen liggen bij jongeren. Verwacht wordt dat de verkoop van blikjes de komende tijd met meer dan tien procent gaat toenemen bij Ball Corporation. 

"Bier in blik opent een nieuwe wereld voor marketeers", zegt Stephan tegen Beverage Daily. "Er zijn veel meer mogelijkheden om in de verpakking op blik dan op een fles. Een blik heeft simpelweg meer ruimte om te verpakken. Ook kunnen er speciale effecten worden toegevoegd en kan er veel meer met kleur worden gespeeld. Op die manieren kunnen marketeers veel meer de jongeren bij hun product betrekken." 

Ook voor het milieu heeft het z'n voordelen, zegt Stephan. "Blikjes worden voor een groot gedeelte geproduceerd uit gerecycleerd materiaal en worden ook zelf gerecycleerd."

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren