Stella Artois-verpakking maakt consumenten bewust van schoon drinkwater

26.01.2017 | Branchenieuws | 646 keer bekeken
Stella Artois-verpakking maakt consumenten bewust van schoon drinkwater

Biermerk Stella Artois introduceert limited edition verpakkingen om een schoon drinkwater-campagne te stimuleren. Iedere verkochte multipack zorgt ervoor dat één persoon in een derdewereldland zes maanden schoon drinkwater heeft.

De campagne is een samenwerking met Water.org, een organisatie die zich inzet voor schoon drinkwater in derdewereldlanden. Door de samenwerking met het Belgische Stella Artois beoogt Water.org 3,5 miljoen mensen in 2020 te voorzien van een langdurige duurzame toegang tot schoon water.

‘Buy a lady a drink’
In 2015 liep er al een samenwerking tussen het biermerk en Water.org. De campagne ‘Buy a lady a drink’ was gefocust op de lange weg die vrouwen moeten afleggen om bij een waterput te komen. Meer dan 663 miljoen mensen hebben geen goede toegang tot schoon drinkwater, dit is een probleem dat vooral uitwerking heeft op vrouwen, die uren van de dag bezig zijn met het halen van water.

Dit jaar toont de campagne het positieve effect dat de toegang tot schoon water kan hebben. Matt Damon, een van de oprichters van de organisaties en tevens bekend acteur, onderschrijft het belang hiervan. Hij zegt te hebben gezien hoe de levens van vrouwen en hun gezinnen kunnen veranderen wanneer zij toegang hebben tot schoon water. “De toegang tot water is de toegang tot onderwijs, toegang tot werk, de toegang tot een toekomst”, aldus Damon. Hij roept consumenten op om hier bewust van te zijn.

Stella Artois Chalices
In aanvulling op de sixpacks van Stella Artois zijn drinkglazen van het biermerk te koop. Deze zijn dit jaar voorzien van ontwerpen door drie kunstenaars uit Cambodja, Brazilië en Oeganda. Voor ieder limited edition Stella Artois glas dat wordt verkocht via Amazon, helpt het biermerk via Water.org één persoon voor vijf jaar aan schoon drinkwater.

De campagne werd gelanceerd tijdens het World Economic Forum (WEF), waar de top van het internationale bedrijfsleven en veel media aanwezig waren. De multipacks die schoon drinkwater bevorderen hebben een witte verpakking. Ze zullen vanaf februari te verkrijgen zijn in multipacks van 3, 4, 6, 12, 15 en 20 flesjes. 

Afbeelding: Annavee / Shutterstock.com

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren