Verpakking Coca Cola niet onderscheidend genoeg voor Europees Merkenbureau

29.02.2016 | Branchenieuws | 388 keer bekeken
Verpakking Coca Cola niet onderscheidend genoeg voor Europees Merkenbureau

De plastic flesjes van Coca-Cola zijn niet onderscheidend genoeg om een registratie bij het Europees Merkenbureau te rechtvaardigen. 

Dat heeft het Gerecht van de Europese Unie, een onderdeel van het Europees Hof van Justitie, vorige week bepaald. Coca-Cola deed in maart 2014 een poging om het plastic, niet-geribbelde flesje in te laten schrijven bij het Europees Merkenbureau. Dat werd geweigerd. 

Het flesje week daarvoor te weinig af van andere flesjes op de Europese markt. Daarop stapte het frisdrankconcern naar het Europese Hof. Het glazen, geribbelde flesje van Coca-Cola heeft wel een beschermde status in de Europese Unie.

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren