'Verpakking net zo belangrijk als merk in supermarkt'

14.07.2016 | Branchenieuws | 632 keer bekeken
'Verpakking net zo belangrijk als merk in supermarkt'

De verpakking wint langzaam aan terrein als het gaat om urgentie in de supermarkt. Dat blijkt uit onderzoek van de wereldwijde verpakkingsfabrikant WestRock, dat ook in Nederland een aantal vestigingen heeft. De invloed van verpakkingen werd in dit onderzoek onder 2000 Amerikanen als 'extreem belangrijk' gezien.

Twee jaar geleden, toen hetzelfde onderzoek uitgevoerd werd, bleek dat nog bij het overgrote deel als 'zeer belangrijk' uit de bus te komen. Andere factoren met invloed op aankoopgedrag, zoals productkwaliteit, prijs en merkbeleving, zitten ten opzichte van twee jaar terug op ongeveer hetzelfde aandachtsniveau.

Merk
Verder gaven de consumenten aan de verpakking net zo belangrijk te vinden als de merkbeleving. De belangrijkheidsscore is gestegen van 18 tot 26 procent. Verder heeft de verpakking veel invloed op merktrouw. 35 procent van de respondenten bij het onderzoek is wel eens van product veranderd vanwege een nieuwe verpakking.

Drankverpakkingen kunnen op de meeste tevredenheid rekenen van de ondervraagde consumenten. De verpakkingen van afhaalmaaltijden kunnen daarentegen nog wat aandacht gebruiken. Zeven van de tien ondervraagde consumenten zijn zeer of zelfs volledig tevreden over de verpakking van alcoholhoudende en niet-alcoholhoudende dranken, minder dan de helft is dat over verpakkingen van meeneemmaaltijden.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren