'Verpakkingen zijn niet het ondergesneeuwde kindje van communicatie'

14.12.2015 | Trends | 1095 keer bekeken

BNO_NEXTpack is de packaging design-bron van Nederland. Inspirerend met overtuigende en verrassende informatie over de betekenis van verpakkingsontwerp in het dagelijks leven van iedereen. Het geeft inzicht in het vak, verwoordt het antwoord van de discipline op relevante ontwikkelingen en maatschappelijke discussies en prikkelt de verbeelding.

NEXTpack verenigt de belangrijkste Nederlandse packaging design bureaus: Anthem, BooM creatives, Brand Candies, Brum Design, BTM, DBOD, Design Bridge, Dreamcatch, FLEX/the Innovation Lab, Millford, OD, Pepper Design, PROUDdesign, Reggs, SOGOOD, VBAT en WAACs.

De bureaus verenigd in NEXTpack ondersteunen de NL PAckaging Awards. Lees hier hun reacties op de NL Packaging Awards.

Edwin Visser, Founder & Managing Director designbureau SoGood: 'Fantastisch dat er nu een volwaardig prijzenfestival voor packaging design is. Laten we wel zijn: bij de ADCN en Effies zijn het toch ondergeschoven kindjes. Internationaal is er al het een en ander, maar het is natuurlijk fijn als er ook in Nederland volop aandacht voor is en het belang meer en meer wordt ingezien.’

'Een geweldig initiatief en bevestiging van de waarde van packaging design. Nu hoeven we niet meer naar het buitenland voor erkenning van ons mooie vak. Ik denk dat we best wat trotser mogen zijn en dat kan nu.' Steven de Cleen, Creative Strategy Director van PROUDdesign

Roel Keizer, eigenaar, strategy sirector DreamCatch: ‘Eindelijk een terecht spotlight voor een miljardenindustrie. NL-Design is nog steeds een hoogstaand exportproduct. Bovendien blijkt keer op keer dat packaging design een van de beste investeringen voor marketeers is. Deze awards vormen inspiratie en bewijsvoering dat succesvolle merken bewust hiervoor kiezen.’ 


'Eindelijk een plek to meet and to compete amongst equals in Nederland.' Theo Lindemann, Strategy at VBAT


‘Er is geen design discipline waarin creativiteit, effectiviteit en innovatie elkaar zo versterken als in Packaging design. Zo’n discipline verdient een eigen prijs die dat duidelijk maakt en de successen viert. NEXTpack is daarom heel blij met de NL Packaging Awards. Verpakkingen zijn dan niet het ondergesneeuwde kindje bij communicatieprijzen of verliezen prachtig vormgegeven verpakkingen het van louter technische oplossingen! Marketers en packaging designers moeten zich allemaal geroepen voelen om het beste werk in te zetten om duidelijk te maken hoe belangrijk die verpakking is in het leven van merken én mensen.’ Ronald Lewerissa, Founding partner FLEX/the INNOVATIONLAB, voorzitter NEXTpack

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren