VerpakkingsProfstheater tijdens Empack: van duurzame e-commerce tot de psyche achter verpakkingsdesign

21.03.2016 | Beursnieuws | 1277 keer bekeken
VerpakkingsProfstheater tijdens Empack: van duurzame e-commerce tot de psyche achter verpakkingsdesign

Tijdens de Empack op 12 t/m 14 april wordt Theater 2 op de beursvloer voor twee uur per dag omgetoverd tot het VerpakkingsProfstheater, waar we interessante sprekers hebben uitgenodigd voor kennissessies en seminars. Wie kunt u waar zien en wat gaan zij u vertellen? Een overzicht.

Dinsdag 12 april 

10.30 uur
Fearless design
Ype Jorna - Ontwerpbureau Reggs

Een (verpakkings)ontwerper is ook maar een mens. Welke invloeden hebben de huidige technische en economische revoluties op creativiteit? En hoe reageren designers op een chaotische wereld waar big data gaat domineren? Een licht filosofische beschouwing over o.a. creativiteit, communicatie, toeval en controle in het begin van de 21 eeuw. 

11.30 uur
Duurzame e-commerce verpakkingen
Annelies Clements en Philippine van der Putten - Bunzl

De ontwikkeling in e-commerce verpakkingen gaat razendsnel. In deze presentatie laten Annelies Clements en Philippine van der Putte van Bunzl zien hoe intelligente verpakkingen passen in een digitale wereld en hoe de toekomst er uitziet van het verzenden van gekoelde versproducten. Innovatie en duurzaamheid zijn de rode draad in deze presentatie waarbij veel  concrete voorbeelden de revue passeren.

Woensdag 13 april 

14.30 uur
De blauwdruk voor expertise marketing
Karen van Riel - Outdo

Het is telkens weer een uitdaging om klanten te overtuigen van de waarde van je producten en je expertise, ook al weet je zelf dat je product of dienst steengoed is. Terwijl het ook precies andersom kan. Door slim gebruik te maken van expertise marketing, kun je: 

• Eenvoudig meer verkopen aan bestaande klanten 
• Je vakkennis gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken 
• De waarde van je producten en diensten overduidelijk maken voor je klanten 
• Je concurrenten voor blijven 
• De regie pakken over de groei van je bedrijf 

In deze presentatie leer je welke stappen je moet zetten om meer te verkopen door je technische expertise in te zetten.

15.30 uur
E-commerce vraagt om flexibel verpakken
Bas van Steenoven - Neopost

Heeft u enig idee wat er allemaal komt kijken bij het versturen van twee miljoen verschillende artikelen met variërende afmetingen? En weet u hoeveel verschillende standaard dozen u nodig heeft om al die producten in te verpakken? Om maar te zwijgen van al die zakjes lucht en de talloze rollen bubbelfolie. Ontdek hoe de klanten van Neopost deze uitdaging aangaan met de CVP-500:  een machine die automatisch verpakt in dozen-op-maat. Tot 10 keer sneller dan met de hand, minder verpakkingsmateriaal en daardoor een besparing in het transportvolume tot 50 procent. Naast de oplossing van Neopost zelf, zal worden ingegaan op kansen, mogelijkheden en alternatieven in de wereld van verpakken voor de e-commerce branche.

Donderdag 14 april 

10.30 uur
Packaging Design, content behind the first impression
Roland ten Klooster - UTwente

Bij de strijd op het schap in de supermarkt worden allerlei instrumenten ingezet om de aandacht te trekken, vast te houden en om te buigen naar de ultieme actie: de aankoop. Het verleiden van consumenten met inzichten hoe onze geest werkt ingezet bij het ontwerpen van verpakkingen. In deze presentatie kijkt Roland ten Klooster, hoogleraar Packaging Design en Management aan de UTwente een inzicht in de psyche achter de aankoop - en hoe u dit ook kunt meten.

11.30
Geen woorden maar daden bij hygiëne verbetering in de verpakkingsindustrie
Kees Sietsma - Colt

Ieder bedrijf in de food en verpakkingsindustrie doet goed aan een klimaatsysteem. Maar eenmaal aangeschaft: wat moet er dan gebeuren om het ook optimaal te gebruiken? Met jarenlange ervaring bij Colt legt Kees Sietsma aan de hand van recente voorbeelden uit hoe een klimaatsysteem het beste gebruikt kan worden en wat het op kan leveren: naast betere hygiënische omstandigheden ook een hogere productkwaliteit en verbeterde houdbaarheid.

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren