Verpakkingssector besteedt meer geld aan ‘online’ in 2015

12.12.2014 | Branchenieuws | 926 keer bekeken

Bedrijven in de verpakkingssector verwachten in 2015 meer geld uit te geven aan online marketing activiteiten. Dat is naar voren gekomen in een onderzoek van Jaarbeurs in samenwerking met het Nederlands Verpakkingscentrum.

Meer geld naar online marketing

In 2012 werd 14 procent van het marketingbudget besteed aan online uitingen. In 2014 is dat percentage gestegen tot 20 procent van het marketingbudget dat gaat naar online marketing.

In 2015 verwacht 61 procent van de ondervraagde bedrijven nog meer geld te besteden aan online marketing. 33 procent verwacht evenveel uit te geven. Geen enkele van de ondervraagde bedrijven zegt in 2015 minder uit te geven aan online marketing.

Minder budget naar beurzen

Op dit moment gaat bijna de helft van het marketingbudget van de exposanten naar beurzen. Ongeveer een derde van de bedrijven zegt daar in 2015 minder geld aan uit te geven. Het vrijgekomen budget komt, naast online marketing, ten goede aan direct mail campagnes.

Kortom: in de verpakkingsbranche is het percentage van het marketingbudget dat naar online gaat sterk groeiend, zowel in vergelijking met andere activiteiten als ook in vergelijking met voorgaande jaren.

Bent u van plan in 2015 meer geld vrij te maken voor online marketing?

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren