Verslag Packaging Innovations

03.12.2014 | Beursnieuws | 830 keer bekeken

Op woensdag 26 en donderdag 27 november vond Packaging Innovations plaats in het Taets Arts & Event centrum in Zaandam. De beurs, georganiseerd door EasyFairs, heeft een ander karakter dan de grotere beurzen in het verpakkingssegment.  

Ivo Horn, project marketeer bij EasyFairs, legt uit dat Packaging Innovations een andere doelgroep voor ogen heeft: “Waar veel beurzen in de verpakkingssector gericht zijn op inkopers en verkopers, is Packaging Innovations gericht op de marketeers binnen de verpakkingsindustrie. Om die reden is er een strengere selectie aan de poort. Geïnteresseerden moeten eerst door middel van een vragenlijst aan kunnen tonen dat ze behoren tot de doelgroep.”

De focus op brand owners, designers en marketeers is ook terug te zien op de stands: die zijn een stuk kleiner dan de stands op bijvoorbeeld de Macropak. Daarnaast is het merendeel van de iets meer dan 100 stands gericht op verpakkingen en verpakkingsoplossingen, en minder op verpakkingsmachines. Ook is er veel aandacht voor innovatieve en creatieve verpakkingen en verpakkingsontwerp.

Het lezingenprogramma heeft ook veel aandacht voor de marketeers. Horn: “We willen mensen lokken door aantrekkelijke sprekers te laten vertellen over hun ervaringen”. Zo was spreker Chris Barez Brown aanwezig die betoogde over creativiteit en was Joseph Hotchkiss van de Michigan State University uitgenodigd om te vertellen over “The next decade of Packaging”. Deze aanpak leek te werken: de zaal zat vol.

Een eerdere versie van de beurs trok 1200 bezoekers. Horn rekent dit jaar op 30 tot 40 procent meer bezoekers. Exacte bezoekersaantallen zijn op het moment van schrijven nog niet bekend. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren