Voedingscentrum wapent consumenten via Whatsapp tegen voedselverspilling

15.06.2016 | Branchenieuws | 372 keer bekeken
Voedingscentrum wapent consumenten via Whatsapp tegen voedselverspilling

Het Voedingscentrum gaat de strijd aan tegen voedselverspilling. Met een grote postercampagne wil de organisatie consumenten bewust maken van hun eigen koopgedrag. Tegelijkertijd start de dienst WhatsApp Kitchen Assistant, waarbij consumenten via Whatsapp geholpen worden om efficiënter boodschappen te doen.

Op maat inkopen is een slimme manier om minder eten te verspillen. Als je een weekplanning maakt, denk je vooruit over wat je nodig hebt en word je minder snel verleid om iets te kopen dat je niet gaat opeten. Voorraad checken, een weekplanning opstellen en een boodschappenlijstje maken helpen om minder eten weg te gooien. Het zijn enkele tips die het Voedingscentrum mensen via Whatsapp sturen om minder eten weg te gooien.

Volgens Roy van der Ploeg, woordvoerder van het Voedingscentrum, moet de app mensen aansporen enkel te kopen wat ze nodig hebben. "Als je je voorraad onder controle hebt, goed plant en een boodschappenlijstje maakt met wat je precies nodig hebt, kom je niet gauw te kort en verspil je minder." 

Aanmelden
Tot eind augustus ontvangen consumenten 2 keer per week een bericht. Tekstbureau Mwah heeft voor de abri-posters en de WhatsApp Kitchen Assistant teksten geschreven die mensen even stil laten staan bij hun inkoopgedrag. Mwah staat bekend om hun creatieve teksten die ze met de wereld delen via sociale media, hun productlijn en kunstprojecten in de buitenruimte. In hun werk stellen ze relativering en een glimlach centraal.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren