Volgende 5 winnaars van NL Packaging Awards bekend

17.03.2016 | Branchenieuws | 749 keer bekeken
Volgende 5 winnaars van NL Packaging Awards bekend

Vanavond vinden in Studio 21 in Hilversum de uitreikingen van de NL Packaging Awards plaats. Tijdens een groots gala maakte Jort Kelder zojuist de volgende vijf winnaars van deze felbegeerde prijzen bekend. Onder andere Peeze, Smurfit Kappa en Neopost vielen in de prijzen.

Categorie Duurzaamheid

Peeze koffiecups

De Award in de categorie Duurzaamheid was voor de Biobased Koffiecapsules, een inzending van Koffiebranderij Peeze. De jury: ‘Een goed doordacht totaalconcept, biologisch, fair trade en biologisch afbreekbare koffiecupjes. Ziet er mooi uit, het verhaal is goed en technisch ook goed uitgevoerd, want de verpakking heeft het kiemplantlogo. We verwachten dat dit soort totaalconcepten meer gaat komen.’capsules%203%20varianten%20hr%20copy.jpg

Runner-up:

Belona Linerless Labels was de runner-up in deze categorie. ‘Deze inzending scoorde juist op duurzaamheid erg goed, op een aantal andere zaken minder, omdat het een deel van een verpakking is, maar met enorme impact’, aldus de jury.Belona%20Linerless%20Labels-klein.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------

Categorie Consumenteninnovatie

Heineken Ignite

In de categorie Consumenteninnovatie was de Award voor Heineken Ignite, ingezonden door REGGS. De jury: ‘Deze inzending laat twee werelden bij elkaar komen. Er is sprake van een heel actieve beïnvloeding van het sociale effect. Het bier zal minder vaak in een glas worden geschonken, want je wilt dit bierflesje gewoon graag in de hand houden.’

CI-1612REGGS_Heineken_Ignite_klein%20cop

Runner-up:

Boot, een inzending van Dutch Pack International, was de runner-up in deze categorie. De jury: ‘Dit is een slimme innovatie, een zichtbare innovatie ook. De zipper aan de voorzijde is mooi verwerkt; het gebruiksgemak is erg goed uitgevoerd. Deze verpakking zal de categorie van de stazakken koffie zeker beïnvloeden.’

BOOTkoffie3-klein%20copy.jpg

---------------------------------------------

Categorie Verzendverpakkingen

One2SRP bekroond om ‘unieke configuratie’

In de categorie Verzendverpakkingen ging de Award naar One2SRP, een inzending van Smurfit Kappa ELCORR. De jury: ‘ Er is sprake van een unieke configuratie van plano naar doos, optimaal materiaalgebruik uit één plaat, geoptimaliseerd naar functie. De verpakking heeft een goede draagfunctie, is gemakkelijk te openen, biedt kwalitatieve presentatie op schap en een goede verticale sterkte.’one2srp.jpg

Runner-up:

De jury koos in deze categorie twee keer een runner-up: Click & Pick, ingezonden door Smurfit Kappa ELCORR, én BottleFX, een inzending van Raypack. Over de Click & Pick: ‘De zijkant van het product is goed zichtbaar, het heeft een perfecte ready-to-sell en het materiaalgebruik is minimaal. De inzending is eenvoudig te openen en goed draagbaar. Een puntje van kritiek is dat de Click & Pick alleen geschikt is voor zelfdragende, stabiele producten.’ De jury over de BottleFX: ‘ een sympathieke productverpakking met een zeer goede presentatie van de fles. Deze inzending heeft een hoge cadeauwaarde, is eenvoudig op te zetten, heeft goede transportbeschermende eigenschappen en biedt een hoge communicatiewaarde.’
clicknpick%20copy.jpg

Click & Pick 

raypack.jpg

BottleFX

----------------------------------------------------------------

Categorie Innovatie Machines

Neopost CVP-500

De Award in de categorie Innovatie machines was CVP-500, ingezonden door Neopost Shipping. De jury: ‘Er wordt weinig lucht verpakt, vulmateriaal is niet nodig, minder handling, ontzorging en een duurzame inzending. We vragen ons wel af hoeveel afval dit genereert aan het begin van de lijn.’

CVP500Verpakkingsvoorbeeld%20copy.jpg

Runner-up:

In deze categorie was de runner-up de Displaybox, een inzending van Smurfit Kappa TWINCORR. ‘Mooie presentatie. Deze Displaybox lost het retourverhaal van de Deense karren op. Door print en openheid ontstaat meteen een displayverpakking. Er zijn verschillende hoogtes mogelijk, de flexibiliteit is groot’, aldus de jury.

DisplayboxTwincorr.jpg

--------------------------------------------------------------

Categorie Innovatie Verpakkingen

Innovatieve magnetronverpakking Culidish

Culidish, een inzending van Cups4you, kreeg de Award in de categorie Innovatie Verpakkingen. De jury: ‘Deze inzending is het meest innovatief doordat verschillende folies rekening houden met verschillende maaltijdcomponenten, terwijl de verpakking als één geheel de magnetron in kan. Het foliegebruik komt de kwaliteit, versheid en smaak ten goede. Het gebruiksgemak is groot, er zijn veel toepassingen mogelijk en de verpakte inhoud ziet er aantrekkelijk uit.’

Culidish%20afvullen%20bakjes%20kok%20met

Runner-up:

De runner-up in deze categorie was de Tomatenemmer met handvat, ingezonden door Coveris Netherlands. ‘De verpakking met hengsel heeft een sympathieke uitstraling, is uit één materiaal geproduceerd wat materiaalbesparing betekent en goedkopere productie. Het hengsel is slim gevonden’, aldus de jury.coveris%20tomatenemmer%20copy.jpg

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren