Volgende vier winnaars van NL Packaging Awards 2017 bekend

16.03.2017 | Branchenieuws | 492 keer bekeken
Volgende vier winnaars van NL Packaging Awards 2017 bekend

Vanavond vinden in Studio 21 in Hilversum de uitreikingen van de NL Packaging Awards 2017 plaats. Tijdens een groots gala maakte Jort Kelder zojuist de volgende vier winnaars van deze felbegeerde prijzen bekend. Onder andere Craneo Organic Mezcal, Seepje en AH excellent vielen in de prijzen. 

Categorie Design accountability
Hester Klein Lankhorst, juryvoorzitter

Dit was de enige inzending die daadwerkelijk met cijfers kon onderbouwen dat er een grotere verkoop is. De omzet is daadwerkelijk gestegen. Het is een totaalconcept. Het stimuleert niet alleen de verkoop, maar ook het merk. Er is hiermee een extra tool gecreëerd voor de verkoop. Ze zetten de concurrentie op scherp. Een nieuw kanaal is hiermee mogelijk. De positieve invloed op de verkoop is overtuigend onderbouwd met cijfers.

De Winnaar is FLEXA Kleurtesters, ingezonden door FLEX/Design

Winnaar:  Flexa Creations kleurtesters

NL Pack 2.1 .png

Geen runner-up in deze categorie

- - - - - - - - - - - -
Categorie Duurzaamheid

Hester Klein Lankhorst, juryvoorzitter

Het is het totaalconcept, het verhaal en het feit dat op alle fronten een stapje in duurzaamheid is gezet. Bij alle attributen van de verpakking is gekeken hoe het duurzaam kan. De storytelling is sterk.  In het luxe segment is rekening gehouden met duurzaamheid, terwijl niet is toegegeven op design.  Hier is duurzaamheid geen concessie aan andere eisen! Binnen deze categorie wel innoverend. In de drankencategorie een onderscheidende verpakking door op duurzaamheid in te zetten.

De winnaar is:  Craneo Organic Mezcal, ingezonden door Van Heeertum Design

Winnaar:  Craneo Organic Mezcal

NL Pack 2.2.png

Runner-up:  Omron 5 in 1 PC box verpakking

NL Pack 2.3.png

- - - - - - - - - - - -

Categorie Design Non food
Hester Klein Lankhorst, juryvoorzitter

Deze inzending is een totaalverhaal. Duurzaamheid kan ook een feestje zijn; de wereld redden is leuk. Het is een duurzame verpakking, die wint een andere categorie dan duurzaamheid. Dit is een stijlbreuk. Het is iconisch. Vorm en het materiaalgebruik en de eerlijkheid (de verpakking is gemaakt van oude melkflessen) zijn pluspunten. Deze verpakking steekt er met kop en schouders bovenuit. Het is vernieuwend in de categorie. Zeep als uitgangspunt van de verpakking.

De winnaar is Seepje, ingezonden door Seepje

Winnaar:  Seepje

NL Pack 2.4.png

Runner-up: Grasdoos

NL Pack 2.5.png

- - - - - - - - - - - -

Categorie Private Label
Koen de Jong, juryvoorzitter

Uniek en onderscheidend voor private label in het algemeen, voor dit product in het bijzonder. Het product verlaat het strikte design-grid en kiest een geheel eigen invulling. Er is efficiënt gebruik gemaakt van de beperkte ruimte op de kleine verpakking. Inspirerende avontuurlijke informatie aan de binnenkant van de verpakking. Mooie illustraties en impactvolle kleuren maken het design. De consument krijgt uitleg over de smaakbeleving die kan worden verwacht . Het zet de consument aan om te experimenteren.

De winnaar is AH excellent koppie cups ingezonden door dBOD
NL Pack. 2.6.png

Runner-up:  Hema Buiten Wijn
NL Pack 2.7.png


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren