Wat als Nike sinaasappels verkoopt en Apple melk?

13.02.2015 | Trends | 7267 keer bekeken

De kracht van het uiterlijk van bepaalde merken is zeer duidelijk te zien: iedereen zal een iMac kunnen onderscheiden van een laptop van Toshiba. En het verschil tussen schoenen van Nike en Adidas is ook duidelijk.

Maar is het de verpakking of het product dat je herkent? Hoe zouden sinaasappelen eruit zien als ze geproduceerd en verpakt werken door Nike?


Herkenbaar
Met deze vraag in zijn achterhoofd begon de Israëlische kunstenaar Peddy Mergui aan zijn nieuwe project 'Wheat is wheat is wheat', dat te zien is in The Museum of Craft and Design in San Francisco. Hij laat met zijn foto's en prototypes zijn dat het niet uitmaakt of Apple laptops of melk verkoopt: het blijft herkenbaar. Alleen de prijs van een pak melk zou waarschijnlijk andere proporties aannemen.


De tentoonstelling laat de kracht zien van een merk en zijn look. Wat denkt u: zou uw merk een ander product kunnen verkopen, zonder aan kracht te verliezen?

Foto's: Peddy Mergui

Augurken - Gucci


Bloem - Prada

Eieren - Versace


Koffie - Cartier

Melkpoeder - Chanel

Pasta - Ferrari

Salami - Louis Vuitton

Yoghurt - Tiffany


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (3)

Reageren
  • Ton van Daal
    06.08.2015 - 09:47 uur | Ton van Daal

    Vernieuwend en als het product niet duurder wordt zal het beter verkocht worden

  • Redactie Verpakkingsprofs
    22.02.2015 - 17:35 uur | Redactie Verpakkingsprofs

    Beste meneer Van Geelen,

    Dank u wel voor de oplettendheid. We hebben het aangepast!

    Vriendelijke groet,
    Redactie Verpakkingsprofs

  • Rutger Van Geelen
    22.02.2015 - 09:49 uur | Rutger Van Geelen

    Melkmoeder is denk ik melkpoeder. Verder goed stuk!