‘We bouwen aan een 100 procent natural gezond merk’

03.10.2016 | Branchenieuws | 435 keer bekeken
‘We bouwen aan een 100 procent natural gezond merk’

Alle kleuren van de regenboog hebben ze, de nieuwe flesjes met cold pressed groente- en fruitsap van Naturalicious. De sappen zijn vers én lang houdbaar. ‘We willen een nieuwe standaard neerzetten in de food & beverages-markt’, zegt partner en chief marketing officer Tabe Ydo.

Naturalicious ontwikkelde de productrange samen met AMC gruppo, de grootste groente- en fruitsappenproducent van Spanje. De twee bedrijven zetten een fabriek op poten waarin verse sappen na het bottelen gepasteuriseerd worden onder hoge druk (6.000 bar). ‘Smaak en voedingswaarde blijven daardoor beter behouden en de houdbaarheid wordt verlengd van een paar dagen naar bijna anderhalve maand – zonder conserveringsmiddelen’, vertelt Ydo.

Hip
De sappen, met hippe namen als Beet the blues, Whey Cool en Pearfaction, zitten in PET-flesjes van 250 ml. Een voor de hand liggende keuze, aldus Tabe Ydo. ‘Glas is niet geschikt voor de behandeling, omdat het breekt onder hoge druk. Kunststof is daar wel tegen bestand en bovendien de meest milieuvriendelijke manier om onze sappen te verpakken en te vervoeren. Kunststof heeft in vergelijking met glas minder grondstoffen nodig om te produceren, vullen en vervoeren.’

Het bedrijf gebruikt PET, omdat daar geen Bisfenol-A (BPA) in zit en het daarmee de veiligste keuze is. ‘PET is bovendien goed te recyclen en licht in gewicht’, aldus Ydo.

Lees het volledige artikel in VerpakkingsManagement 10


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren