Webretailers verpakken bestelling in karton van tomatenplant

29.01.2016 | Branchenieuws | 866 keer bekeken
Webretailers verpakken bestelling in karton van tomatenplant

Webretailers kunnen tegenwoordig hun producten verpakken in karton verrijkt met tomatenplanten. Bijvoorbeeld De Verse Oogst Box, een online bestelservice van The Greenery om verse groenten en fruit rechtstreeks bij de teler te bestellen. Deze box kan 10 kg groenten en fruit bevatten. 

Ook telerscoöperatie Harvest House verpakt tomaten in kartonnen schaaltjes verrijkt met tomatenplantvezels. Deze schaaltjes, in twee varianten 250 g en 750 g, levert Harvest House aan HelloFresh, de internationale online bestelservice van verse maaltijdingrediënten.

De consument die via deze online bestelservices de genoemde verpakkingen in handen krijgt, wordt bewust gemaakt van een bijzondere ontwikkeling. Eens per jaar komt een reststroom van 85 miljoen kg tomatenplanten vrij vanuit de telers en wordt gecomposteerd. Het is nu mogelijk om deze planten niet te composteren maar om te zetten naar een waardevolle grondstof die in combinatie met oud papiervezels tot massiefkarton wordt verwerkt. Dit productieproces vindt plaats in de kartonfabrieken van Solidus Solutions, alwaar ook het karton verder verwerkt wordt naar een grote variëteit aan verpakkingen.

Tomaten kunnen hiermee verpakt worden in de eigen plantenvezel! De verpakkingen gemaakt van dit massiefkarton verrijkt met tomatenplantvezels zijn ook nog eens volledig recyclebaar. Daarmee worden de grondstoffen maximaal hergebruikt en dragen we bij aan de circulaire economie.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren