Wie ziet u in het VerpakkingsProfstheater op Empack Brussel?

02.09.2016 | Beursnieuws | 610 keer bekeken
Wie ziet u in het VerpakkingsProfstheater op Empack Brussel?

Net als tijdens Empack Utrecht, in april van dit jaar, zal VerpakkingsProfs weer een deel van het sprekersprogramma organiseren voor Empack Brussel, op 21 en 22 september in Brussels Expo. Wie treft u daar aan?

Het thema e-commerce verpakken is er eentje dat veel aandacht krijgt, maar nog steeds ook veel vragen oproept. Is het nou echt nodig om zoveel lucht te verzenden, en wat zijn de gevolgen daarvan? Wat zijn de kosten: niet alleen voor het milieu, maar ook voor de webwinkel die zijn product zo goedkoop mogelijk verzonden wil zien?

Op die vragen kan Siem Haffmans een goed antwoord formuleren. Haffmans is werkzaam bij Partners for Innovations, een adviesbureau voor duurzame keuzes. Al lange tijd houdt hij zich bezig met duurzaam verpakken, waaruit vorig jaar in samenwerking met brancheorganisatie Thuiswinkel.org een Handleiding Duurzaam Verpakking voor E-commerce uitgebracht werd. "Natuurlijk zijn er oplossingen in de vorm van machines die op maat verpakken, maar dat is enkel voor grote spelers als Bol.com en Wehkamp weggelegd. Daarnaast zijn er een heleboel oplossingen voor middel- en kleine bedrijven, waar ik in mijn presentatie op Empack Brussels verder over uit zal wijden."

Lees hier het gehele interview dat VerpakkingsProfs hield met Siem Haffmans over zijn presentatie. 'Dat verpakkingen nodig zijn, wordt steeds meer geaccepteerd door consumenten.' 

Op maat verpakken

De machines die op maat verpakken bieden oplossingen voor grote bedrijven die veel verzendverpakkingen nodig hebben, maar wie zijn dat eigenlijk? In zijn presentatie legt Hedde Biesma van Neopost Shipping uit wanneer deze machines een logische keuze zijn. De CVP-500, die vorig jaar geïntroduceerd werd door het bedrijf, staat onder andere bij Doc Data en de Franse mega-etailer Cdiscount. "Het accent van de presentatie ligt op automatisering in de non-food sector, waar wij zelf ook in opereren," aldus Biesma. "Om de groeikansen in de e-commerce te benutten in verregaande automatisering van het inpakproces nodig. Het levert niet alleen minder verpakking en kortere levertijden op, het zorgt ook voor kostenbesparing."

Lees hier het interview dat VerpakkingsProfs hield met Hedde Biesma. "Het is een kwestie van snel inspelen op de vraag van consumenten, op zowel duurzaam als leveringsgebied: ze willen hun producten snel, maar zonder teveel verpakkingsmateriaal."

Het VerpakkingsProfstheater vindt plaats op woensdag 21 september van 10.30 uur tot 12.30 uur met een aansluitende lunch. Klik hier om te registreren voor Empack Brussels.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren