Worden kleine verpakkingen de standaard?

27.10.2016 | Trends | 601 keer bekeken
Worden kleine verpakkingen de standaard?

Door te variëren in de grootte van verpakkingen kan beter worden aangesloten op de behoefte van consumenten. Zij hechten tegenwoordig meer waarde aan kleinere, efficiëntere verpakkingen die makkelijk mee te nemen zijn.

Variëren in verpakkingsgrootte heeft een grote invloed op het succes van een product, gelooft het Amerikaanse MJS Packaging. Vooral verpakken in enkele doses is volgens het bedrijf ideaal voor wanneer je verschillende soorten consumenten en huishoudens wilt bedienen. “Het wordt gedreven door demografische veranderingen, de noodzaak voor het gemak en de bereidheid van de consument om te betalen voor een handigere optie.”

Enkele dosis verpakkingen zijn natuurlijk niet nieuw. Denk maar aan de kleine pakjes boter en jam die je bij een hotelbrunch tegenkomt, of aan de koffie cups en pads die tegenwoordig overal te verkrijgen zijn. Maar waarom willen consumenten eigenlijk betalen voor kleinere porties? Gezinnen krimpen en het aantal (alleenstaande) senioren groeit. Voor hen zijn grote verpakkingen niet nodig en in verband met houdbaarheid zelfs onpraktisch. Millennials (grofweg de mensen die geboren zijn tussen 1981 en 2000) betalen graag voor gemak. Kleinere porties zijn makkelijk mee te nemen, praktisch in gebruik, en de verpakkingen zijn weg te gooien na gebruik. 

Farmacie
In de medische industrie kunnen enkele dosis verpakkingen grote voordelen bieden. Fabrikanten zijn aan het experimenteren met slimme verpakkingen die patiënten waarschuwen wanneer het tijd is om hun medicatie in te nemen. Ze kunnen zelfs bijhouden hoeveel van hun medicatie ze tot nu toe hebben genomen.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren